Oplossingen voor particulieren

Convergente oplossingen van topkwaliteit aan een juiste prijs

In 2016 ging de marktintrede van het merk Orange gepaard met de lancering van het Internet + TV aanbod en vernieuwde mobiele tariefplannen. De entree van Orange op de convergente markt bleef niet onopgemerkt.

Een ijzersterk convergent aanbod

Kwaliteit leveren voor een betaalbare prijs, dat is de leuze waar de onderneming al jaren bij zweert als grootste mobiele uitdager, maar sinds kort ook als aanbieder van vast internet en digitale televisie. Want sinds mei 2016 kan een meerderheid van de Belgen het aantrekkelijke Orange Internet + TV combineren met een mobiel tariefplan op maat van hun behoeften.

Orange Belgium maakte een opmerkelijke intrede op de markt van de convergentie met een aanbod dat over de gehele lijn even aantrekkelijk is: zowel qua prijs, als inhoud (tot 70 zenders waarvan een twintigtal in HD en Eleven Sports gratis) als prestaties (min. 100 Mbps op alle apparaten). En de interface werkt zo vlot als maar kan.

Na amper een paar maanden hadden ruim 33.000 klanten ingetekend op dit nieuwe aanbod, die in 2017 wordt uitgebreid met nieuwe zenders en functies.

Een meer dan geslaagde uitrol

Hoewel de intrede op de markt van de convergentie tot in de puntjes was voorbereid, is de operationele lancering van zo'n aanbod – we herinneren eraan dat Orange Belgium zo 's lands eerste convergente speler op de kabel zou worden – toch altijd een delicate operatie. Daarom is de onderneming opgezet met een geslaagde nationale lancering en uitrol die alles samen maar een paar maanden geduurd heeft. Indrukwekkend! Zeker als je weet dat deze opening van de kabel een Europese primeur was. Orange Belgium effende met succes het pad naar een nieuwe vorm van samenwerken met kabelmaatschappijen, die anderzijds ook concurrenten zijn.

In 2016 openden 3 Orange-smart stores de deuren (Brussel (2) en Oostende)

Een groot aantal team members werd opgeleid en ingezet voor Orange Internet + TV. De achterliggende bedoeling was onder andere om de klanten snel te kunnen activeren en elk van hen te kunnen helpen in geval van technische problemen. Daarnaast werden grote inspanningen geleverd om een vlekkeloze installatie bij de klant thuis mogelijk te maken: uit de kwaliteitsindicatoren blijkt dat de klanten enorm tevreden zijn over de installatieprocedure. De installateurs van Orange werden specifiek opgeleid om te voldoen aan de hoge kwaliteitsnormen van het merk, zowel wat technische competenties als knowhow betreft. Geen enkele installateur vertrekt van bij de klant zonder dat hij de installatie heeft getest en een woordje uitleg heeft gegeven.

Mobiele gegevens in overvloed

Op de markt van de mobiele telefonie paste Orange Belgium zijn tariefplannen aan met abonnementen en prepaidformules die beter beantwoorden aan de behoeften van zijn klanten, om het aanbod te vereenvoudigen en nog meer 'mobiele data' aan te bieden. Ruim 75% van de gebruikers heeft vandaag een smartphone. Zij willen vaak toegang tot hun favoriete applicaties en dat heeft uiteraard een impact op hun verbruik. Orange Belgium neemt contact op met de klanten om hen desgevallend voor te stellen een abonnement te nemen dat beter bij hun nieuwe behoeften past. Die 'persoonlijke check-up' van de abonnees wordt regelmatig uitgevoerd via mail, over de telefoon of via een brief specifiek aan hen gericht.

Sinds midden december moet iedereen die een nieuwe herlaadkaart koopt, zich verplicht identificeren. Orange Belgium toonde zich heel proactief in het toepassen van die verplichting, die de overheid oplegde in de context van de strijd tegen terrorisme.

Roaming al gratis

Orange Belgium is de enige echte internationale operator die actief is in België en dat werd met de rebranding extra in de verf gezet. De toegang tot de competenties van een wereldwijd actieve groep als Orange vertaalde zich al in concrete voordelen voor de consument. Zo vielen in de zomer van 2016 met de campagne 'roaming like @home' de roamingkosten weg voor oproepen van Orange-abonnees in de Europese Unie, met een mooie besparing op de telecomfactuur als gevolg. Daarmee anticipeerde Orange Belgium met succes op de afschaffing van de roamingkosten die er midden 2017 zou komen en dat in alle lidstaten van de Europese Unie.

Orange Thank You

De onderneming bouwde zijn getrouwheidsprogramma Orange Thank You verder uit. De klanten willen beloond worden voor hun trouw en de operator ziet via dit systeem de ideale manier om dat te doen: sinds de start van het getrouwheidsprogramma in mei 2014 zijn al ruim een miljoen cadeaus uitgedeeld: van uitnodigingen voor concerten of exclusieve evenementen tot filmtickets, dankzij een samenwerking met de Kinepolis-groep.

1.500

aantal klanten dat een uitnodiging kreeg om als vip een wedstrijd op het EK voetbal in Frankrijk bij te wonen

In juni 2016 kregen meer dan 1.500 klanten een uitnodiging om als vip een wedstrijd bij te wonen op Euro2016 in Frankrijk. Orange was officiële sponsor van het toernooi.

Eind 2016 had een groot deel van de klanten van de operator ten minste één beloning gekregen voor zijn trouw. En Orange Belgium is van plan om in 2017 op dat elan door te gaan, vastberaden om zijn klanten te blijven verrassen met unieke geschenken en ervaringen.

Toenemende klanttevredenheid

Het was een jaar van grote veranderingen, waarbij er een gevoelige impact was op verschillende interne processen betreft interactie met de klant. Toch is het Orange Belgium gelukt om zijn globale tevredenheidsscore nog eens flink de hoogte in te jagen. De diensten gerelateerd aan het nieuwe Internet + TV aanbod werden ontzettend positief onthaald door de klanten.

Die goede resultaten werden bevestigd door de federale telecomregulator (BIPT): Orange biedt van alle grote mobiele operatoren de beste dienstverlening.

Overigens is de klanttevredenheid in de Orange-shops gestegen. De nieuwe dienst, die een klant in staat stelt zijn gsm gratis op te laden in een kluisje dat met een geheime code is beveiligd, kan op veel bijval rekenen.

Eén van de prioriteiten van Orange Belgium voor 2017 is een uniforme klantervaring te garanderen over alle communicatiekanalen van het bedrijf heen.

Nieuw

Een gratis oplaaddienst in de Orange-shops die de klanten erg waarderen

Partner voor een digitaal leven

Onder de naam Orange is de onderneming begonnen om alvast nieuwe innovatieve producten aan te bieden. Zo verkoopt Orange virtual realitybrillen, smartwatches en wristbands en een ruim aanbod van geconnecteerde objecten (vochtigheidssensor, gps voor kinderen, bewakingscamera, ...) om de digitale revolutie voor iedereen betaalbaar te maken. In 2017 zal het assortiment nog verder worden uitgebreid zodat elke klant naar eigen behoeften de digitale tools kan combineren die onmisbaar zijn geworden in zijn dagelijkse leven.

Een nieuw gamma van innovatieve producten voor een digitaal leven

Share