Brussel, 18 december – Vanaf januari 2013 wordt mortierbrigade het nieuw creatief bureau van Mobistar. De consultatie startte in september. De sterkste punt van mortierbrigade is zijn complementariteit met de andere communicatie- en mediabureaus die voor Mobistar werken (Prophets, Cypres en Havas Media).
In september ging Mobistar op zoek naar een nieuw creatief bureau die het merk perfect zou kunnen begeleiden bij zijn toekomstige groei. Mortierbrigade kwam als winnaar uit de bus. De aanpak van mortierbrigade werd gesmaakt door het management van Mobistar, voornamelijk door hun 360° creativiteit en hun operationele efficiëntie.
Een ander argument waarmee mortierbrigade Mobistar duidelijk wist te overtuigen, was de complementariteit van het bureau met de andere communicatie- en mediabureaus. “Volgens ons zullen onze communicatie- en mediabureaus dankzij de komst van mortierbrigade optimaal op elkaar afgestemd zijn”, benadrukt Luc Latour, Communication & Brand Director bij Mobistar. Concreet staat mortierbrigade voortaan in voor de 360° creativiteit. Prophets zag zijn takenpakket uitbreiden en is voortaan ook verantwoordelijk voor de globale strategie. Cypres op zijn beurt blijft verantwoordelijk voor de publicaties voor klanten en contentmarketing, terwijl Havas Media het mediabureau blijft van Mobistar.
Vanaf januari 2013 beginnen Mobistar en mortierbrigade met elkaar samen te werken. Zij hebben eerder al samengewerkt tussen 2006 en 2009, ter gelegenheid van de lancering van het product “Tempo Music”.