12/09/06 11:59

Corporate nieuws

Mobistar lanceert als eerste interactieve communicatie via Bluetooth met JCDecaux

Terug naar nieuws index

Zet je Bluetooth aan en ontvang gratis de True Tone van Christina Aguilera

Brussel, 12 september 2006 - Vandaag lanceert Mobistar, in samenwerking met Sony Ericsson, een verrassende campagne in acht grote Belgische steden. Hiervoor maakt de telecomoperator gebruik van de nieuwe interactieve Bluetooth technologie van JCDecaux Innovate. Alle Bluetooth gebruikers kunnen een week lang genieten van een uniek aanbod, waarbij ze gratis de ringtone van Christine Aguilera ontvangen als ze zich binnen een straal van 30 meter van een Abribus bevinden. Met de Abribuscampagne slaat Mobistar de weg in van permission marketing.

Mobistar verrast vandaag haar klanten en andere gsm-gebruikers met een exclusieve Abribuscampagne. Mobistar maakt hiervoor als eerste gebruik van de nieuwe Bluetooth technologie van Alterwave die door JCDecaux Innovate gecommercialiseerd wordt binnen het 2m2 JCDecaux netwerk. "De traditionele massacommunicatie moet plaats maken voor nieuwe communicatiemethoden. Deze campagne illustreert het concept van interactieve communicatie en stoelt op de principes van permission marketing, waarbij de toestemming van de consument centraal staat in de marketingrelatie," aldus Chris Van Roey, Chief Communication Officer van Mobistar.

In een straal van 30 meter kan de Abribus - voorzien van een data-bluetooth server - een gsm waarvan de Bluetooth instellingen geactiveerd zijn, detecteren. Vervolgens ontvangt de consument een bericht met de vraag of hij een ringtone wil ontvangen. Als hij dit bericht aanvaardt, ontvangt hij van Mobistar gratis de True Tone van Christina Aguilera. Voorwaarde is wel dat je gsm de Bluetooth technologie bevat en dat hij True Tone compatibel is.

"Muziek speelt een belangrijke rol in het leven van jongeren. Met het oog op een unieke muziekervaring op gsm, heeft Mobistar in samenwerking met JCDecaux Innovate, Sony Ericsson en Sony BMG deze interactieve campagne ontwikkeld, die ons tevens toelaat onze positionering binnen het muziek- en jongerensegment verder te verstevigen," aldus nog Van Roey.

De interactieve Abribuscampagne van Mobistar en Sony Ericsson, die deel uitmaakt van een globale Abribuscampagne, loopt vanaf vandaag in 8 grote Belgische steden (Antwerpen, Brussel, Brugge, Charleroi, Gent, Hasselt, Luik en Leuven)* en duurt van 12 tot 18 september.

* Brussel, Nieuwstraat en Guldenvlieslaan - Charleroi, Rue de la Montagne - Liège, Place Cathédrale- Antwerpen, Meir en Keizerlei - Leuven, Naamsestraat - Brugge, t'Zand en Leopoldlaan - Hasselt, Monseigneur Broeksplein aan station - Gent, Veldstraat.