19/08/14 00:00

Corporate nieuws

Mobistar lanceert eerste virtuele mobiele telefooncentrale in België.

Terug naar nieuws index

Brussel, 19 augustus 2014 - Mobistar lanceert Mobiline, een unieke B2B-oplossing voor KMO’s die de klassieke telefooninfrastructuur en vaste lijn vervangt door een virtuele mobiele telefooncentrale in de cloud met behoud van de vastelijnvoordelen. Overal flexibel werken met behoud van het vaste telefoonnummer, het organiseren van conference calls, ook in het buitenland, kan voortaan met mobiele telefoons alleen. Bedrijven hebben met Mobiline geen vaste toestellen en aansluitingen meer nodig en besparen hiermee tot 50% op de kosten voor vastelijndiensten. Ze kunnen hun kostenbesparing berekenen via een handige calculator op mobistar.be/mobiline. Met enkel een SIM-kaart en een webinterface is Mobiline  ‘plug en play’ voor kmo’s. Mobistar is de eerste operator die zo’n oplossing in België lanceert.

De klant centraal: professionele dienstverlening via vast nummer zonder vaste infrastructuur

Een onderzoek van een Nederlands onderzoeksbureau toont aan dat 72 procent van de consumenten - vooral bij het eerste contact - de voorkeur geeft aan een dienstverlener met een vast nummer dan aan ondernemingen die enkel bereikbaar zijn op een mobiel nummer. Mobiline van Mobistar brengt alle functionaliteiten van de vaste lijn nu naar de gsm via een webinterface en kan één of meerdere vaste nummer koppelen aan mobiele nummers. Bedrijven blijven hiermee altijd en overal bereikbaar en beheren zelf de uitgaande nummerherkenning.

Flexibel werken wordt nog gemakkelijker voor kmo’s

Uit een studie van Data News blijkt dat 67 procent van de bedrijven een mobiele strategie “prioritair” tot “belangrijk”. We zitten middenin een evolutie waarin de ganse economie mobieler wordt”, zegt Stéphane Beauduin, Chief Enterprise & Wholesale Officer bij Mobistar. “Laptops worden vervangen door tablets, vaste telefoons door smartphones. Mensen zijn niet meer gebonden aan een vaste plek om te werken. Mobistar speelt in op die trend en lanceert mobiele oplossingen om ook KMO’s mobieler en bereikbaarder te maken. Mobistar wil voor zijn B2B-klanten de integratie van een mobiele strategie versnellen en vergemakkelijken. Mobiline is in dat proces een grote stap vooruit.”

In de praktijk kunnen werknemers zelf de dagen en uren instellen waarop ze aan het werk zijn, of net niet, onafhankelijk van de plaats waar ze zich bevinden. Zo schakelt de virtuele telefooncentrale automatisch over naar Professionele status of Privéstatus. In Privéstatus is de werknemer bereikbaar op zijn mobiel nummer en gaat het vaste nummer(s) naar de voicemail en uitgaande telefoontjes gebeuren automatisch met zijn mobiel nummer. In Professionele status is de werknemer bereikbaar op zijn vaste en mobiel nummer(s) en uitgaande telefoontjes gebeuren met zijn professioneel vast nummer. Privé- en professionele telefoontjes worden perfect gescheiden.

Weg met dure infrastructuur

Bedrijven die bereikbaar willen zijn op een vast nummer zijn vandaag vaak verplicht om een vaste telefoonlijn en een PABX (telefooncentrale) te installeren en verschillende vaste toestellen aan te kopen. Dat kost een bedrijf handen vol geld. Mobiline vervangt die telefooncentrale door een 100% mobiel systeem in de cloud, zonder vaste apparatuur (geen toestellen, geen aansluitingen). De voordelen van een PABX daarentegen blijven behouden; vast telefoonnummer een voicemail, een wachtmuziekje, verkorte nummers tussen collega’s, het doorschakelen naar een andere lijn en het organiseren van conference calls, én de werknemers zijn altijd mobiel bereikbaar en zien wie hen belt. Deze mobiele oplossing van Mobistar doet de totale kost voor de vastelijndiensten voor bedrijven dalen tot 50 %, en maakt een bedrijf veel mobieler.