Overslaan en naar de inhoud gaan

Corporate nieuws Mobistar wil zijn merk verder laten evolueren en versterken.

05/05/2006

Brussel, vrijdag 5 mei - Mobistar is een sterk en succesvol merk in België. De markt van mobiele telefonie heeft nu zijn fase van maturiteit bereikt. Mobistar wil zijn merk laten evolueren met de nieuwe noden van de markt om zijn groei verder te zetten. Vandaar de beslissing om een reclamecompetitie te organiseren.

Uit een recente studie van Interbrand bleek nogmaals de sterkte van het Mobistar merk op de Belgische markt. De waarde van het merk werd geschat op 733 miljoen euro en het bedrijf staat daarmee op de vierde plaats van Belgische merken. Ook de verkoopsresultaten van Mobistar blijven in stijgende lijn evolueren. In het eerste kwartaal 2006 toonde Mobistar zich marktleider met 44.000 nieuwe actieve klanten. In totaal telde Mobistar op het einde van het eerste kwartaal meer dan 2,9 miljoen klanten.

Voor zijn communicatie werkte Mobistar de voorbije 10 jaar samen met het agentschap Air. Deze samenwerking heeft bijgedragen tot de positie die Mobistar vandaag heeft. Chris Van Roey, Directeur Communicatie: "Het partnership tussen Air en Mobistar is uitzonderlijk. Tien jaar samenwerking was mogelijk door de complementariteit van beide partijen. De strategische visie werd door Air op een creatieve manier vertaald naar goed werkende campagnes. Dit leidde tot een efficiënte, consistente en coherente communicatie. Deze aanpak werd bekroond met excellente verkoopsresultaten en met een Grand Effie Award in 2005 als schitterende erkenning".

De markt van mobiele communicatie heeft na een periode van sterke groei de fase van maturiteit bereikt met een penetratie van 85%. Mobistar wil zijn merk laten evolueren met de nieuwe noden van de markt om op die manier zijn groei verder te zetten. "In de voorbije 10 jaar is zowel de markt, het medialandschap als de houding van het indidvidu ten opzichte van publiciteit fundamenteel veranderd. Ooit -morgen- zal de mobiele telefoon het belangrijkste communicatiemedium van een mobiele operator zijn. Daarom is het vanzelfsprekend dat Mobistar deze uitdaging wil aangaan met de beste communicatiepartner," aldus Eric Hollander, directeur bij Air.

Vandaar dat Mobistar beslist heeft om Air en een aantal andere agentschappen te consulteren om na te gaan hoe deze uitdaging voor de toekomst aangepakt kan worden en hoe het Mobistar-merk verder succesvol kan groeien. In de volgende maanden organiseert Mobistar bijgevolg een reclamecompetitie, waarbij de UBA gedragscode als leidraad zal gebruikt worden.