25/07/13 10:00

Corporate nieuws

Mobistar wordt om de 2 minuten en 39 seconden genoemd op sociale netwerken

Terug naar nieuws index

Brussel, 25 juli 2013 – Precies 2 jaar na de lancering van zijn officiële Facebook-pagina viert Mobistar vandaag de allereerste editie van de “Mobistar Social Media Day”. Het ideale moment voor Mobistar om zijn werknemers en klanten nog warmer te maken voor sociale media, maar ook om het toenemende succes van het merk op diverse online platformen te onderstrepen. Tegenwoordig is Mobistar een van de Belgische bedrijven met de grootste activiteit op Facebook, Twitter, YouTube en Instagram. In dat kader werd Mobistar overigens voor het tweede jaar op rij door Socialbakers erkend als een van de actiefste Facebook-merken in België.

In juli 2011 postte Mobistar zijn eerste bericht op zijn officiële Facebook-pagina, en bood hiermee al zijn klanten een gloednieuw contactpunt aan. Enkele maanden later zorgde het bedrijf ervoor dat zijn klanten hun vragen ook via Twitter  kunnen stellen. De bedoeling was om niet alleen de dialoog tussen Mobistar en zijn klanten te bevorderen, maar ook tussen de klanten onderling. Op die manier wilde Mobistar een eigen sterke community op het web creëren. Mobistar lanceerde op zijn website een forum waarop internetgebruikers andere bezoekers van de website kunnen helpen met hun vragen.

Om de vragen van de volgers op Facebook en Twitter op een professionele manier te beantwoorden, richtte Mobistar binnen de klantendienst een “webcare” team op, dat gespecialiseerd is in sociale media. Opdat de Mobistar-community op de verschillende sociale netwerken niet zou stilvallen, rekent Mobistar op een team van Franstalige en Nederlandstalige “conversation experts”. Het zijn die experts die zich bijvoorbeeld bezighouden met de inhoud van de Facebook-pagina’s en de blog, of met het ondersteunen van wedstrijden op Twitter en Instagram.

Twee jaar na de start spreken de cijfers voor zich:

-      Om de 2 minuten 39 seconden wordt “Mobistar” genoemd op sociale media.

-      Elke 23 minuten lost het “webcare” team van Mobistar een probleem van een klant op. In totaal werden de voorbije twee jaar 34.000 problemen opgelost.

-      Op Facebook tellen de pagina’s Mobistar Belgique en Mobistar België vandaag meer dan 50.000 fans.

-      Alle Twitter-acounts van Mobistar samen (Mobistar FR, Mobistar NL en Press Mobistar) worden door bijna 6.000 mensen gevolgd.

-      Op YouTube zijn de video’s van de accounts Mobistar Belgique en Mobistar België al bijna 700.000 keer bekeken. Dat is een fantastisch resultaat, zeker als je weet dat dit kanaal in maart 2013 geherlanceerd werd.

-      De Mobistar-blog werd al bijna 425.000 keer bezocht sinds de lancering ervan in december 2012.

Mobistar wil de komende maanden zijn aanwezigheid op Instagram en op LinkedIn nog versterken, en organiseert op 25 juli 2013 zijn allereerste “Social Media Day”. Tijdens dit event worden de bemoedigende cijfers intern en extern bekendgemaakt en zal ook het gebruik van sociale media gestimuleerd worden binnen het bedrijf. Mobistar positioneert zich meer en meer als de beste speler in België op het vlak van smartphones en formules voor mobiele data die de toegang tot sociale media vergemakkelijken.

Meer info over Mobistar en zijn sociale media vindt u op de blog van het bedrijf: www.mobistar.be/nl/blog