26/08/11 10:00

Commercieel nieuws

Om zijn vijftiende verjaardag te vieren, bedankt Mobistar zijn klanten van het eerste uur

Terug naar nieuws index

27 augustus 1996 is een historische datum in het Belgische telecomlandschap. Op die dag, amper negen maanden na het behalen van zijn licentie, is Mobistar immers begonnen met zijn commerciële activiteiten. Deze prestatie zorgde voor de opname in het Guinness Book of Records. Al van bij het begin is het mobiele netwerk goed voor een dekking van 97 % van de Belgische bevolking! Het succes laat niet op zich wachten: eind 1996 heeft Mobistar al 68.000 klanten. En dat dat succes niet van voorbijgaande aard is, blijkt uit de meer dan 4,1 miljoen klanten die Mobistar vandaag telt.

 

“In slechts 15 jaar tijd hebben we heel wat  dynamiek gecreëerd op de Belgische markt. We doen nu veel meer dan we in het begin hadden durven dromen”, verklaart Benoit Scheen, CEO van Mobistar. “We willen deze weg graag verder bewandelen door de Belgische bevolking te laten kennismaken met nog meer nieuwe producten en diensten, zowel op het vlak van mobiele telefonie als in andere domeinen, en door haar een steeds betere klantervaring te bieden. We zullen er vast en zeker nog vele jaren bijdoen!”

 

In die vijftien jaar heeft Mobistar zich opgeworpen als een erg belangrijke speler in de Belgische economie. Zo heeft de operator sinds 1996 meer dan 2,8 miljard euro in netwerken geïnvesteerd en telt het bedrijf meer dan 1.650 rechtstreekse werknemers. Bovendien is er dankzij Mobistar ook veel tewerkstelling bij onze partners. In 2010 registreerde Mobistar een omzet van ruim 1,6 miljard euro en bracht het zijn netwerk van Mobistar Centers op 165. Stuk voor stuk cijfers die het belang van Mobistar aantonen.

 

Mobistar was eveneens de grondlegger van een reeks technologische en commerciële vernieuwingen. Zo introduceerde Mobistar als eerste telecomoperator op de Belgische markt de herlaadbare vooraf betaalde kaart, de gprs- en edge- technologie, het mobiel betalen, de Blackberry met nationale simkaart, de iPhone, de mobiele televisie of nog HD stemverkeer. 

 

Om die mijlpaal te vieren, heeft Mobistar beslist om zijn klanten van het eerste uur in de bloemetjes te zetten. Dat zijn de klanten die al sinds 1996 de producten en diensten van Mobistar gebruiken, soms al vanaf de eerste bestaansdagen van het merk. Nu vrijdag 26 augustus zal Mobistar een fles champagne opsturen naar meer dan 4.500 residentiële en businessklanten om hen te bedanken voor hun trouw.

 

Guy Thérache, klant sinds 31 augustus 1996: “Waarom ik voor Mobistar heb gekozen? Wel, eigenlijk gewoon omdat ik bij Belgacom weg wou. Maar tot op vandaag heb ik me die keuze nog nooit beklaagd. Ik gebruik mijn gsm enkel om te bellen en te sms’en omdat ik niet de slaaf van mijn gsm wil worden, maar ik denk wel dat ik ooit een smartphone zal kopen, want op die manier heb je altijd een wereldwijd communicatiemiddel op zak. In de toekomst zou ik graag nog meer concurrentie op de Belgische telecommarkt zien, zoals dat nu al het geval is in Frankrijk.”

  

Jean-François Lambert, klant sinds 6 september 1996: “Ik ben Mobistar-klant geworden op aanraden van een vriend die een telefoonwinkel had in Doornik. Helemaal in het begin was de netwerkdekking niet optimaal, maar dat is snel verbeterd en dus ben ik trouwe klant gebleven. De laatste jaren verstuur ik meer en meer sms’jes: ongeveer 600 per maand. De gsm heeft mijn leven veranderd: enerzijds ben ik veel meer bereikbaar, anderzijds voel ik me iets minder vrij.”

 

Carina Truyens, klant sinds 11 september 1996: “Indertijd heb ik voor Mobistar gekozen omdat het nieuw was! Ik ben bijzonder tevreden over de flexibiliteit die ik heb als Mobistar-klant. Mobiele telefonie heeft mijn leven niet echt veranderd, maar ik vind het wel supergemakkelijk om eender waar ik ben te kunnen bellen en sms’en.”

 

Chantal Vaesen, klant sinds 12 september 1996: “Ik wou koste wat het kost af van het monopolie van Belgacom! Wanneer je zoals ik vaak onderweg bent, is het fantastisch om overal en altijd bereikbaar te zijn dankzij de mobiele technologie van Mobistar. Omdat ik een enorm prijsbewuste klant ben, stel ik de nog lagere internationale tarieven heel erg op prijs. Ik bel en surf dikwijls, en als ik een probleem heb, dan word ik altijd erg snel geholpen door de klantendienst, die trouwens altijd heel vriendelijk en hulpvaardig is.”

 

Frédéric Van Laethem, klant sinds 13 september 1996: “Ik heb geen enkele slechte herinnering aan Mobistar. In 15 jaar heb ik niet het minste probleem gehad. Ik gebruik mijn gsm om in contact te blijven met bepaalde personen of voor mijn werk, maar ook steeds vaker om mijn mails te checken of om sportuitslagen op te vragen. Als ik Mobistar goede raad kon geven, dan zou ik zeggen: Doe zo voort en lanceer nog meer aanbiedingen!”