31/01/20 11:03

Corporate nieuws

Orange Belgium-klanten zullen niks voelen van de Brexit

Terug naar nieuws index

Vandaag is de dag dat het Verenigd Koninkrijk officieel uit de Europese Unie stapt. Voor Orange Belgium-klanten zal deze politieke aardverschuiving niets veranderen aan hun factuur: ze zullen er nog altijd kunnen roamen zoals thuis, ook al zal het VK niet langer de Europese regelgeving volgen. Bovendien is het VK niet het enige roaminggebied dat Orange Belgium aan zijn bestaande lijst toevoegt.

Na maanden van onderhandelen – en hoewel het einde helemaal nog niet in zicht is – verlaat het VK vandaag, op 31 januari, officieel de EU. Dat betekent dat het VK niet langer de Europese roamingregelgeving zal moeten naleven als de EU en het VK na het verstrijken van de overgangsperiode op 31/12/2020 nog steeds niet tot een handelsovereenkomst zijn gekomen.

Dus, wat mag een klant verwachten de volgende keer dat hij zijn telefoon in het VK gebruikt?

Wel, voor Orange Belgium-klanten verandert er... niets.

Orange Belgium bevestigt dat zijn klanten in het VK zullen kunnen blijven roamen zoals thuis, dus zonder extra kosten, zelfs na 31/12/2020. De operator bereikte daartoe specifieke overeenkomsten met alle roamingpartners in het VK.

Het Verenigd Koninkrijk (met Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland) wordt toegevoegd aan de roam-like-at-homelijst van Orange Belgium met allemaal landen en gebieden die geen deel uitmaken van de EU:

  • IJsland, Liechtenstein, Noorwegen, Cyprus, die onder de roamingregelgeving vallen
  • Saint-Barthélemy, Vaticaanstad, San Marino, de Kanaaleilanden (Jersey en Guernsey), het eiland Man en nu het VK, dankzij de specifieke regelingen die Orange Belgium trof.

Nog even eraan toevoegen dat Orange Belgium ook andere concurrentiële oplossingen aanbiedt, zoals Traveller Pass, voor klanten die in nog andere landen roamen (meer info op orange.be/roaming).

Christophe Dujardin, Chief Consumer Officer: "Bij Orange Belgium, als bold challenger, willen we dat onze klanten zich nergens zorgen om hoeven te maken. We verbinden ons ertoe onze prijzen niet te verhogen om onaangename verrassingen te voorkomen. Daarom vonden we het belangrijk dat we onze klanten de garantie konden geven dat ze hun telefoon in het VK zouden kunnen blijven gebruiken, zonder zich een hoedje te schrikken bij het zien van hun factuur."