Oplossingen voor bedrijven

Oplossingen bieden voor een zakenwereld in verandering

De zakenwereld verandert iedere dag in sneltreinvaart. Digitale transformatie is een feit in een wereld waarin alles en iedereen steeds mobieler wordt. In 2017 reageerde Orange Belgium daarop met oplossingen die deze evolutie vergemakkelijken.

De opkomst van nieuwe technologieën zoals Social, Cloud, Big Data en IoT − in combinatie met de vervagende grens tussen privé- en beroepsleven − katapulteerde digitale transformatie naar de top van de prioriteitenlijst van zakelijke klanten. Bovendien gebruiken steeds meer mensen hun smartphone om op het internet te surfen, zowel voor privédoeleinden als voor hun werk.

Tegemoetkomen aan de nieuwe uitdagingen van een werkomgeving in verandering

Klanten verlangen van telecomoperatoren dat ze hen helpen bij hun digitale transformatie naar mobiele toepassingen. Als tweede grootste mobiele operator in België is Orange Belgium perfect geplaatst om aan die behoeften tegemoet te komen.

In 2017 lanceerde Orange oplossingen voor zakelijke klanten van wie de werknemers niet alleen tijdens hun werkuren actief zijn, maar ook in hun vrije tijd verbonden blijven. Orange vertaalde die behoeften naar eenvoudige communicatiebundels met een duidelijke focus op mobiele data − zodat zakelijke klanten hun bedrijfstoestellen perfect kunnen beheren en tegelijk de budgetten nauwlettend in de gaten kunnen houden.

Orange biedt een ruime waaier aan toestellen en een unieke Business Insurance om de bedrijfscontinuïteit te verzekeren. In 2017 verstevigde Orange ook zijn convergente oplossingen voor kmo's, waarbij vaste en mobiele lijnen worden gecombineerd, met een optimale indoordekking en oplossingen om de bedrijfscontinuïteit te garanderen.

'Roaming-like-at-home'

In juni 2017 werden de Europese roamingkosten afgeschaft, waardoor EU-burgers nu in de hele Europese Unie zonder bijkomende kosten kunnen bellen, sms'en en surfen op het internet. Zakelijke klanten kunnen nu ook buiten België genieten van dezelfde diensten als thuis, ze gebruiken daarvoor gewoon hun nationale bundel met belminuten, sms'jes en mobiele data. Door het toenemende belang van mobiel internet stijgt het gebruik van mobiele data van de zakelijke klanten van Orange met gemiddeld 7% per maand. Het bedrijf nam de EU-roamingregels dan ook te baat om zijn Shape-aanbod uit te breiden: met de nieuwe bundels kunnen zakelijke klanten van Orange nu nog vlotter en kostenefficiënter communiceren, niet alleen in België maar ook in het buitenland.

+7%

meer mobiel datagebruik per maand

1-stop-shops

Aangezien bedrijven willen dat mobiele, vaste en andere ICT-diensten allemaal beschikbaar zijn in de cloud, verlangt de markt dat service providers one-stop-shops worden. Met IRISnet bijvoorbeeld lanceerde Orange een ICT-oplossing met vaste en mobiele lijnen in één voor openbare klanten in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. IRISnet wordt mogelijk gemaakt door Orange en staat in voor het beheer en de ontwikkeling van telecommunicatiediensten op het breedbandnetwerk van het gewest.

Het Groeiprogramma

Orange Belgium streeft ernaar verder te groeien, onder meer door de efficiëntie en kwantiteit van de verschillende interacties met zakelijke klanten te verbeteren. Het telefoonaccountbeheer van Orange heeft zijn nut al bewezen voor kleine klanten en dus plant Orange om deze dienstverlening uit te breiden naar andere klanten. Bovendien mikt het bedrijf op minstens 10% meer accountmanagers op het terrein om het zakelijke werkveld in 2018 uit te breiden.

In 2017 werd Orange Belgium 100% aandeelhouder van A3Com en A&S Partners, die al bijna 20 jaar lang de distributiepartners van Orange zijn. A3Com is gespecialiseerd in de verkoop van telecommunicatieproducten en dienstverlening aan particuliere klanten via een netwerk van 12 Orange-shops in het Brusselse gewest. A&S Partners levert telecommunicatiediensten aan zakelijke klanten in het Brusselse gewest via AS Mobility, een gespecialiseerd salesteam van 35 professionals. Door de overname van beide partners verstevigt Orange zijn positie in het Brusselse gewest.

Meer samenwerking in 2018

Zakelijke klanten − zowel grote ondernemingen als kmo's − houden van de globale aanpak van Orange Belgium, gaande van het klantenbeheer tot de co-creatie van oplossingen. De prioriteit voor 2018 is dus de uitbreiding van dit segment van Orange. Wanneer Orange samenwerkt met een bedrijf, krijgt niet alleen de klant zelf maar ook al zijn werknemers toegang tot een nieuwe, uitermate boeiende wereld.

Orange Belgium en Orange Business Services

Het versterkte convergente aanbod van Orange Belgium verstevigde de positie van Orange in het zakelijke segment. Maar het bedrijf wil meer. Het wil zijn band met kleine, middelgrote en grote ondernemingen in België verder uitbouwen aan de hand van een alomvattende on-stop-shop-dienstverlening, met mobiele en vaste connectiviteit en een brede waaier aan digitale diensten.

Daarvoor heeft Orange Belgium een verkoopovereenkomst afgesloten met Orange Business Services zodat de commerciële samenwerking tussen beide ondernemingen wordt versterkt met als gemeenschappelijke doelstelling om nog meer zakelijke klanten een nog breder productgamma en nog betere diensten aan te bieden. De zakelijke klanten van Orange Belgium kunnen daarbij steunen op de expertise van Orange Business Services; en de multinationale klanten van Orange Business Services kunnen nog meer vertrouwen op het netwerk en de capaciteit van Orange Belgium. Daartoe behoort ook het onlangs gelanceerde Mobile IoT-netwerk.

Orange Business Services biedt een volledig gamma van diensten aan, voornamelijk op het vlak van vaste lijnen en IT. Beide bedrijven zullen digitale oplossingen kunnen aanbieden waarmee werktools mobieler, geconnecteerder en collaboratiever worden, zodat zakelijke klanten toegang krijgen tot particuliere en hybride cloudoplossingen en tot veiligheidsoplossingen die alle aspecten van hun vitale activiteiten beschermen.

Het Internet of Things (IoT)

Orange Belgium is een pionier op het vlak van het IoT. In 2017 boekte het alweer een groei in de dubbele cijfers en ook de 'super sims' braken door: simkaarten met minimaal 250 Giga/maand voor wifi@board in treinen en voor videostreaming. Nog in 2017 voerde Orange nationaal een nieuw mobiel IoT-netwerk in (NB-IoT & LTE-M). Met dergelijke nieuwe IoT-netwerken kunnen miljoenen alledaagse voorwerpen verbonden worden met het Internet of Things. In 2018 wil Orange zijn connectiviteit verder uitbreiden met nog meer IoT-toestellen en de mogelijkheid om de gegevens die die toestellen verzamelen, op te slaan.

Big Data-oplossingen

Toerisme en evenementen hebben een grote economische impact op een stad. Daarom wordt marketing voor steden en gemeenten steeds belangrijker, samen met 'big data'-analysetools die het mogelijk maken om mobiele toestellen op te sporen en in kaart te brengen. Crowd monitoring − het meten van de aanwezigheid en beweging van groepen mensen − biedt steden tal van nieuwe mogelijkheden om hun dienstverlening verder te ontwikkelen. Zo kan bijvoorbeeld worden bijgehouden hoe weersomstandigheden de beweging van grote groepen mensen en de verkeersdrukte op verkeersaders van en naar evenementen beïnvloeden, waardoor er efficiënt op kan worden gereageerd. Orange assisteerde al de steden Antwerpen, Mechelen en Gent bij die ontwikkelingen en het project met de Service public de Wallonie en Pairi Daiza won in 2017 de Agoria Smart City Award.

Share