16/09/08 11:35

Corporate nieuws

Mobistar sluit partnership met Pumbby om mobiele marketing verder te ontwikkelen

Terug naar nieuws index
Mobistar en Pumbby sluiten een partnership en lanceren een gezamenlijke actie om mobiele reclame te promoten bij Mobistar-klanten. Dankzij dit partnership kunnen Mobistar-klanten zich inschrijven om die reclameboodschappen te ontvangen waarin zij geïnteresseerd zijn en daarmee extra euro's verdienen.

Uit onderzoek blijkt dat 50 % van de jongeren bereid is reclameboodschappen te ontvangen op hun gsm in ruil voor bepaalde voordelen. Daarom start Mobistar een actie met Pumbby om deze jongeren te bereiken. Pumbby stelt aan Mobistar-klanten voor om zich in te schrijven bij Pumbby om reclame op hun gsm te ontvangen in ruil voor een vergoeding. Inschrijven bij Pumbby kan via Orange World, het mobiele portaal van Mobistar of via de website tempomusic.be. De klanten bepalen zelf welke informatie ze willen ontvangen en kunnen zich ook op elk moment weer uitschrijven. Eens ingeschreven op de dienst, krijgen de klanten sms'jes met een link waarop ze moeten klikken om een reclameboodschap te bekijken.

Pumbby geeft de klanten een vergoeding van 0,44 euro per bekeken reclameboodschap. Aangezien TempoMusic-klanten maar 0,25 euro/sessie betalen voor een verbinding met het mobiele internet, is de nettowinst per bekeken reclameboodschap voor hen minstens 0,19 euro. Pumbby stuurt maximum 10 reclameboodschappen per dag. Mobistar-klanten met een abonnement kunnen euro's verdienen met Pumbby indien ze een Orange World-forfait van 6 euro/maand gebruiken. Indien klanten via Orange World inschrijven, kunnen ze via één sessie meerder reclameboodschappen bekijken.

Via het portaal van Pumbby kunnen de klanten hun opbrengsten inruilen voor Tempo-herlaadkaarten, bioscoopkaartjes, dvd's, cd's, boeken "¦ of ze kunnen kiezen om het bedrag te laten overschrijven op hun bankrekening.