Brussel, 02 maart 2006 - Mobistar biedt sociale tarieven aan voor zijn abonnementen en zijn voorafbetaalde kaarten. Dit initiatief past in het streven van Mobistar naar harmonie met zijn maatschappelijke omgeving.
Mobistar geeft zowel zijn prepaid- als zijn postpaidklanten de mogelijkheid een sociaal tarief aan te vragen. Dit geldt zowel voor nieuwe als voor bestaande residentiële klanten. Deze financiële hulp wordt toegekend aan bepaalde bevolkingscategorieën, volgens de specifieke voorwaarden die worden voorgeschreven in de telecomwet van 13 juni 2005. Mobistar-klanten met voorafbetaalde kaarten kunnen een krediet van 3,10 euro per maand genieten. Aan abonnees wordt een korting van 12 euro toegekend op de maandelijkse factuur. Dit geldt voor alle abonnementtypes. Het sociaal tarief mag voor elke vorm van communicatie worden gebruikt, dus zowel voor sms als voor mms of een gewone oproep. Het sociaal tarief is niet cumuleerbaar bij meerdere operatoren. Het wordt per gezin slechts één keer toegekend.
Een voorbeeld: op een Mobistar BestDeal-abonnement (normaal 5 euro per maand en 17 minuten belwaarde) krijgt men dankzij het sociaal tarief - dat 12 euro korting toekent - 51 minuten gratis beltijd. Vanaf de 52e minuut worden de oproepen betalend.
Wie mag een aanvraag indienen voor het sociaal tarief?
Meer details over de categorieën die in aanmerking komen voor het sociaal tarief zijn beschikbaar op www.mobistar.be.
Wat moet u doen om het sociaal tarief te genieten? Ga naar een Mobistar-verkooppunt, of bel naar het nummer 5000 (voor Mobistar-klanten) of naar 0495 95 95 00, of surf naar www.mobistar.be. Daar vindt u de toegangsvoorwaarden, het inschrijvingsformulier en een overzicht van de vereiste officiële documenten.
Mobistar bevestigt ook zijn voornemen om zich, via sociale projecten, in zijn maatschappelijke omgeving te integreren. Het bedrijf, dat intussen een mature fase heeft bereikt, wil zijn rol van verantwoordelijk medespeler in de samenleving verstevigen. Precies daarom werden in het verleden "ethische" projecten ondersteund zoals het programma voor gsm-recycling, de deontologische code voor sms- en mms-verzending, of de mobilisering in het kader van de actie "Tsunami 12-12". Mobistar wil dit engagement in de toekomst verder ontwikkelen en heeft beslist zijn steun te concentreren op projecten die de levenskwaliteit van autisten willen verbeteren. De keuze voor autisme is vooral te verklaren door de evidente link ervan met de missie van Mobistar: het bevorderen van communicatie en van de toegang tot informatie voor iedereen.