De verkoop van smartphones en het gebruik van mobiel internet blijven explosief groeien bij de Belgische consument. Volgens een enquête die Mobistar bij ruim 3.000 personen heeft afgenomen, gebruikt 25 % van de Belgen vandaag een smartphone. Dat is 12 % meer dan het jaar daarvoor. Van die mensen die een mobiele telefoon hebben waarmee ze op het internet kunnen, geeft 59 % van de ondervraagde personen aan die functie vandaag te gebruiken, terwijl dat een jaar eerder maar 38 % was. Een ander onthullend cijfer: 47 % van de gebruikers van mobiel internet zeggen dat ze vandaag apps downloaden, in vergelijking met 33 % het jaar daarvoor.
De MyMobistar-app, die vanaf nu beschikbaar is op de platformen iOS, Android en Windows Phone, komt dus goed van pas voor alle klanten die optimaal gebruik willen maken van hun smartphone en van mobiel internet, en tegelijk hun verbruik en factuur onder controle willen houden. Dankzij deze app kunnen de klanten voortaan hun verbruik opvolgen, met één klik toegang krijgen tot hun laatste 6 facturen, opties activeren of desactiveren, een limiet voor hun verbruik instellen waar ze niet boven willen als ze in roaming surfen en erg gemakkelijk het dichtstbijzijnde Mobistar Center vinden.
Gratis en gebruiksvriendelijk
MyMobistar is beschikbaar zowel voor klanten met een herlaadkaart als voor klanten met een gsm- of Internet Everywhere-abonnement. De applicatie kan gratis gedownload worden in de App Store van Apple, op Google Play van Android en op Windows Marketplace van Microsoft. De toegang tot de app is zowel mogelijk via edge/3g als via wifi. Voor Mobistar-klanten is het gebruik ervan gratis in België, maar ook in het buitenland (behalve de functie om shops te lokaliseren op een kaart), wat duidelijk een groot voordeel is in vergelijking met gelijkaardige apps van andere mobiele operatoren.
De MyMobistar-app onderscheidt zich ook door zijn erg visuele en intuïtieve interface. Zo wordt het verbruiksniveau van de klant weergegeven in de vorm van een meter die van kleur verandert (groen, oranje of rood) afhankelijk van het aantal minuten, sms’jes of de hoeveelheid data die de klant al heeft verbruikt. Daarnaast kan de klant kiezen tussen een interface die uitgaat van hoeveel hij al verbruikt heeft of een interface waarvan de focus ligt op wat hij nog over heeft. Het is aan de klant om te kiezen of hij liever een halfvol of een halfleeg glas ziet. Een ander voorbeeld: in het onderdeel “facturen” kan de klant zijn smartphone gewoon draaien om een grafiek weer te geven met de evolutie van zijn 6 laatste facturen. Zelfs een kind kan het.