07/03/14 00:00

Corporate nieuws

Meer dan de helft van de jongeren gebruikt een smartphone Mobistar en Red Bull MOBILE spelen in op de behoeften van die jonge smartphonegebruikers met een nieuw tariefplan.

Terug naar nieuws index

Brussel, 7 maart 2014 - Red Bull MOBILE lanceert vandaag, in samenwerking met Mobistar, een nieuw prepaidtariefplan dat beter aangepast is aan de evoluerende behoeften van de jongeren. Met het nieuwe Red Bull MOBILE-tariefplan kunnen jongeren bellen en sms’sen naar alle netwerken en krijgen ze onbeperkte toegang tot sociale media. Daarnaast ontvangen Red Bull MOBILE gebruikers 250 MB surfvolume en krijgen ze onbeperkt toegang tot de dynamische wereld van Red Bull via de Red Bull MOBILE portaalsite. Deze co-marketingovereenkomst biedt Mobistar de mogelijkheid zijn positie in de erg competitieve prepaidmarkt te verstevigen.

Het telecommunicatiegedrag van jongeren is geëvolueerd. Uit een recent onderzoek van GfK in opdracht van Mobistar naar het telecomgedrag van jongeren blijkt dat meer dan de helft van de jongeren een smartphone gebruikt. Zeven op 10 van die jongeren met een smartphone gebruikt mobiele data om te surfen en 71% van die groep is aanwezig en actief op sociale media via zijn smartphone. Ze kijken vooral naar video’s en luisteren naar muziek. Ze hechten evenveel belang aan hun smartphone dan aan hun pc en vinden hun smartphone belangijker dan de tv. Tenslotte belt 80% van de jongeren gemiddeld 2 keer meer met een mobiele telefoon dan met een vaste telefoon. Jongeren die mobiele data gebruiken spenderen ook gemiddeld meer per maand dan deze die geen mobiele data gebruiken.

Om aan dit evoluerend telecomgedrag van de jongeren te beantwoorden past Red Bull MOBILE zijn prepaidaanbod aan. Het nieuwe Red Bull MOBILE prepaidaanbod voor jongeren bevat voor elke herlaadbeurt van 15 euro naast 50 minuten belkrediet ook nog 5000 sms’jes naar alle netwerken op elk ogenblik van de dag, onbeperkte toegang tot Facebook en Twitter, 250 MB surfvolume en tenslotte onbeperkt toegang tot de dynamische wereld van Red Bull via de Red Bull MOBILE portaalsite.

Via deze portaalsite krijgen jongeren toegang tot de ‘World of Red Bull’ met behind-the-scenes access tot Red Bull sport- en muziekevenementen in binnen- en buitenland, exclusieve meet & greets en workshops met nationale en internationale Red Bull atleten en viermaal per jaar een once-in-a-lifetime experience die enkel Red Bull kan bieden. Tweemaal per maand maakt elke Red Bull MOBILE gebruiker ook kans op een ‘benefit’ of prijs. Bovendien kunnen ze gratis topgames van Electronic Arts alsook Red Bull-games & -apps downloaden en gebruiken. Met dit aanbod zijn de jongeren altijd en overal geconnecteerd met hun vrienden en de wereld van Red Bull. De Red Bull MOBILE-simkaarten kunnen gratis online besteld worden op www.redbullmobile.be.

Red Bull staat bekend als het meest geliefde merk van energiedranken bij de jongeren en voor zijn unieke marketing met adembenemende events en cultureel innovatieve activiteiten. Het nieuwe prepaidaanbod van Red Bull gebeurt in samenwerking met Mobistar dat via deze co-marketing overeenkomst zijn prepaidaanbod wil versterken in het jongerensegment.