23/09/15 17:39

Commercieel nieuws

Mobistar laat klanten gratis mobiel internet ontdekken

Terug naar nieuws index

Brussel – 23 september 2015. Mobistar geeft vanaf 1 oktober 2015 tot 1,25 GB aan klanten die wel over een smartphone beschikken, maar geen mobiele data in hun abonnement hebben om gedurende 31 dagen alle voordelen van mobiel internet te ontdekken. Daarmee steunt de mobiele netwerkoperator de campagne ‘Surf Mobile’, geïnitieerd door de Belgische Telecomregulator BIPT die met dit initiatief mobiel internet wil promoten in België.

Gratis mobiel internet ontdekken

Het doel van de ‘Surf Mobile’-campagne van het BIPT is om de voordelen van mobiel internet beter bekend te maken bij het grote publiek Daarom krijgt elke Mobistar-klant die over een smartphone beschikt, maar nog geen mobiele data heeft in zijn abonnement, tot 1,25 GB gratis datavolume om te ontdekken wat mobiel internet voor hem/haar kan betekenen in het dagelijkse leven.

Concreet wil dit zeggen dat prepaid Kangoeroe klanten die over een smartphone beschikken 1 GB gratis ontvangen en klanten die een postpaid Kangoeroeabonnement hebben tot 1.25GB mobiele data gratis ontvangen. Zij ontvangen automatisch een sms’je dat zegt wanneer hun gratis datavolume beschikbaar is.

Dankzij de applicatie ‘My Mobistar’ kan elke klant altijd en overal zijn verbruik volgen. Bovendien krijgt hij per sms de melding wanneer hij 80% en 100% van zijn datavolume opgebruikt heeft. Is het beschikbare datavolume op, dan wordt het mobiele internet automatisch afgesloten. Tenzij de klant beslist om extra volume aan te kopen natuurlijk.

Gratis begeleiding en advies in Mobistar Concept Stores

Om de klanten bij te staan in hun ontdekkingsproces organiseert Mobistar op zaterdag 3 en 10 oktober 2015 infosessies in de Mobistar Concept Stores in Brussel, Antwerpen en Luik. In andere Mobistar shops zullen datacoaches onwennige klanten begeleiden (een lijst met deelnemende shops vindt u hier: www.mobistar.be/surfmobile)

Chief Consumer Officer Cristina Zanchi besluit: “Met onze actie willen we onze klanten die helemaal niet vertrouwd zijn met mobiel internetten de kans geven om mobiele data te ontdekken. Het gratis mobiel datavolume en de kwaliteit van ons netwerk moeten ervoor zorgen dat ook zij de voordelen van mobiel internet optimaal kunnen ontdekken.”