Brussel, 1 december 2015 - Mobistar versterkt zijn strategie inzake het uitbouwen van partnerships met start-ups door de handen in elkaar te slaan met een team jonge ondernemers die de applicatie NextRide ontwikkeld hebben, de mobiele partner betreft publiek transport. Concreet is Mobistar aanwezig in de applicatie en dit via allerhande artikelen en voordelen die de reiziger informeren tijdens zijn traject.
Mobistar wordt de eerste commerciële partner van de Belgische start-up NextRide. NextRide is een leuke app die snel de dienstregelingen van alle bussen, trams en metro’s van de MIVB en de TEC (openbaar vervoer in Wallonië) laadt op IOS, Android, Windows Phone en online. Naast een planner, om de dienstregeling van je lijn op te vragen, kan je herinneringen instellen (zoals een wekker) en verstuurt de app notificaties als er storingen zijn op de lijn.
De applicatie maakt gebruik van ‘gamificatie’, waarmee de ontwikkelaars de gebruikers willen aanmoedigen om informatie over hun traject te delen met de rest van de community in ruil voor een bepaald aantal punten. Bovendien gaat de tijd sneller dankzij de leuke artikelen die hen worden aangeboden terwijl ze op de metro, bus of tram wachten.
“Onze samenwerking met NextRide is een opportuniteit voor ons om de partnerships met start-ups te versterken en digitale innovatie in België te ondersteunen. Innovatie die cruciaal is voor onze economie. Gebruikers van smartphones informeren over nieuwe technologieën en ons daarvoor achter projecten van jonge ondernemers scharen, het past perfect in de strategie die Mobistar volgt,” zegt Cristina Zanchi, Chief Commercial Officer. “Via NextRide willen we onze klanten een meerwaarde bieden door hen kwalitatieve informatie te bezorgen over onze sector wanneer ze op zoek gaan naar informatie over openbaar vervoer of wanneer ze op de bus aan het wachten zijn. Daarom publiceren we interessante artikelen op verschillende digitale platformen. Met NextRide kunnen we die info beschikbaar maken voor gebruikers op een moment dat het hen uitkomt om eens op hun gemak wat te lezen. We willen immers nog meer luisteren naar onze klanten, want het is essentieel dat we hun behoeften en hun gedrag begrijpen opdat we hen informatie en producten kunnen aanbieden die voor hen de moeite waard zijn.”
En voor het team van NextRide is dit dé gelegenheid om hun unieke economisch model te testen, dat uitgaat van gesponsorde inhoud die aangeboden wordt aan de gebruikers van de app.
Voor het team was het geen optie om afleidende reclamebanners in de app te integreren. Margaux De Ré, Communication Manager van het project: “Als verantwoordelijke van de NextRide-community weten wij precies wat onze gebruikers nodig hebben en wat ze verlangen. En als we een formule vinden die echt relevante inhoud aanbrengt, die mooie merken in de kijker zet en die het ons mogelijk maakt om onze app nog sneller te ontwikkelen, dan wint iedereen daarbij!”
Om die nieuwe inhoud van Mobistar te ontdekken, volstaat het om NextRide te downloaden op je smartphone.