24/05/17 09:37

News Corporate

Orange Fab van Orange, het internationale acceleratornetwerk voor start-ups, strekt zich verder uit naar België en Luxemburg

Retour à l'index des nouvelles

Het internationale en exclusieve acceleratornetwerk Orange Fab is vanaf nu toegankelijk voor start-ups in België en Luxemburg. Het belangrijkste doel van Orange Fab is een commercieel partnership te sluiten tussen de start-ups en de Business Units binnen Orange. Dankzij Orange Fab krijgen de geselecteerde start-ups begeleiding op maat zodat ze voordeel kunnen halen uit de wereldwijde aanwezigheid van Orange om zelf sneller te groeien in België, Luxemburg en de rest van de wereld.

Orange Fab is een acceleratorprogramma voor start-ups uit België en het Groothertogdom Luxemburg die producten en diensten ontwikkelen in sectoren als big data, artificiële intelligentie, het Internet of Things, mobiele videocontent, geconnecteerde objecten enz. Dankzij Orange Fab steunt en boost Orange digitale talenten die onze manier van leven en werken zullen heruitvinden.

Groei stimuleren

Seizoen 1 begint op 1 september 2017. Geïnteresseerde start-ups/scale-ups kunnen zich vanaf vandaag al kandidaat stellen op de website www.orangefab.be. Een comité bestaande uit externe experten en bedrijfleiders van Orange selecteert de start-ups die effectief aan het programma mogen deelnemen. Zij krijgen 3 maanden begeleiding op maat (deelname aan evenementen, conferenties, advies en hulp bij grote onderwerpen waarmee de onderneming in aanraking komt, een internationale demodag in Parijs voor alle deelnemers aan Orange Fab enz.) van erkende en ervaren experten bij Orange en daarbuiten. Tijdens die periode zal elke start-up in nauw contact komen met een Business Unit van Orange om te bekijken of een commercieel partnership mogelijk is. De start-ups die Orange onder z'n vleugels neemt, profiteren eveneens van de zichtbaarheid binnen een dynamisch en heel internationaal ecosysteem en een krachtige versnelling in hun ontwikkeling.

Om geselecteerd te kunnen worden voor het begeleidingsprogramma Orange Fab moeten de start-ups aan een aantal criteria voldoen: ze beschikken over een dienst die of product dat al in de handel verkrijgbaar is ('Minimum Viable Product'), ze zijn actief in één van de voornoemde sectoren, ze zijn gevestigd in België of Luxemburg, ...

Meer info over Orange Fab in België en Luxemburg: www.orangefab.be

Over Orange Fab

Orange Fab is een internationaal acceleratornetwerk voor start-ups van de groep Orange dat al in 14 landen actief is. Het belangrijkste doel van Orange Fab is een commercieel partnership te sluiten tussen de start-ups en de Business Units binnen Orange. Daarnaast wil het ook start-ups helpen om hun business en activiteiten te boosten. Het netwerk van Orange Fab wil een springplank zijn voor start-ups die de groei en zichtbaarheid van start-ups zowel lokaal als internationaal in een stroomversnelling kan brengen.

Sinds zijn lancering in 2013 speelde Orange Fab een belangrijke rol in het stimuleren van de groei van bijna 250 start-ups wereldwijd. Orange is een partnerschap aangegaan met enkele daarvan, waaronder bijvoorbeeld:

Textolife

Textolife giet al je virtuele en vluchtige gesprekken (sms, mms, WhatsApp, emoji en Messenger) in een gepersonaliseerd boek van hoge kwaliteit, of in een pdf-document. Deze start-up maakte in 2016 deel uit van Orange Fab Frankrijk en sloot een commercieel partnership met Orange voor Frankrijk, waardoor de klanten van Orange hun gesprekken kunnen opslaan in de cloud van Orange, ze afdrukken en delen met vrienden en familie.

FAMOCO

FAMOCO, laureate van het 3de seizoen van Orange Fab Frankrijk, verkoopt beveiligde, contactloze mobiele terminals die werken onder Android. De oplossing is ontwikkeld voor bedrijven die op zoek zijn naar een NFC-reader die ze in staat stelt makkelijk en veilig hun professionele apps te gebruiken onderweg. In het licht van een commercieel partnership begeleidt FAMOCO Orange bij de uitrol van de dienst Orange Money in Afrika. In België worden de terminals van FAMOCO gebruikt om prepaidklanten in enkele tellen en veilig te identificeren.

Bij de laatste fondsenwerving besloot Orange Digital Ventures in de start-up te investeren.