Maatschappelijke verantwoordelijkheid

Grensverleggend werk volgens drie pijlers

Orange Belgium blijft zich inspannen om zijn ecologische, sociale en economische balans te verbeteren ten voordele van zoveel mogelijk belanghebbenden. Zijn acties op het vlak van mvo dragen de stempel van de continuïteit en gaan uit van de volgende pijlers:

Een CO2-neutraal bedrijf

Sinds 2014 zijn alle operationele activiteiten van Orange Belgium CO2-neutraal.

De overblijvende CO2-uitstoot wordt gecompenseerd aan de hand van ecologische projecten om de levenskwaliteit van kwetsbare bevolkingsgroepen, voornamelijk in Afrika, te verbeteren.

Sinds 2014 zijn alle operationele activiteiten van Orange Belgium CO2-neutraal

Welzijn en een luisterend oor

De tevredenheid van de werknemers is één van de strategische prioriteiten van de onderneming. Al jarenlang krijgen teamleden een specifieke opleiding om als vertrouwenspersoon op te treden, naar eventuele problemen van collega’s te luisteren en de rol van bemiddelaar te spelen.

Initiatieven op het terrein werpen hun vruchten af in de strijd tegen stress en de preventie van burn-outs.

Met datzelfde doel voor ogen doet de operator er alles aan om een werkomgeving te creëren waarin een goed evenwicht mogelijk is tussen werk en privé. Er worden geregeld initiatieven georganiseerd om zowel op lichamelijk als op mentaal vlak gezond te blijven: het organiseren van sportlessen tijdens de lunchpauze, het uitdelen van gratis fruit, het leveren van een bijdrage aan de kosten voor een behandeling om te stoppen met roken, het aanbieden van griepvaccins, enz.

Bij de overgang naar Orange werden 6 heel concrete ‘Principles of Action’ geformuleerd, die de 'waarden' vervangen (zie onderdeel Onze teams).

Sociale integratie

Orange is het zichzelf verplicht om al zijn klanten, ook de klanten met een handicap, een onberispelijke ervaring te bezorgen door hen betrouwbare producten en diensten van topkwaliteit aan te bieden. Dat betekent onder andere dat we altijd moeten waken over gegevensbescherming en dat we kinderen moeten beschermen tegen bepaalde inhoud. In dat opzicht is Orange Belgium heel trots op zijn samenwerking met Child Focus.

De onderneming is er ook trots op dat ze al ruim 13 jaar samenwerkt met Close The Gap, een non-gouvernementele organisatie die gebruikte IT-apparatuur ophaalt en schenkt aan humanitaire hulporganisaties en schoolprojecten in ontwikkelingslanden.

En in 2017 ...

Als 'bruggenbouwer' draagt Orange Belgium actief bij tot be<\code>. Via BeCode ondersteunt Orange concreet personen die willen bijdragen tot de digitale transformatie van onze onderneming door hun digitale kennis uit te breiden. Het project be<\code> werd begin 2017 voorgesteld.

www.becode.org