20/03/08 17:09

Corporate nieuws

Mobistar lanceert als eerste een lenticulaircampagne in samenwerking met JCDecaux Innovate

Terug naar nieuws index
Telecomoperator Mobistar start vandaag een outdoorcampagne voor 'BestDeal' met een wereldprimeur op 38m² in Brussel en Antwerpen. Mobistar maakt hiervoor gebruik van lenticulaire druktechnologie van JCDecaux Innovate. Deze innovatieve techniek geeft een meerwaarde aan de communicatie via klassieke affichage en past perfect in de mediastrategie van Mobistar.

Mobistar verrast vandaag de consument met een exclusieve affichagecampagne. Voor het eerst zal op een 38m² prestigepaneel en op een 2m² abribus de illusie van beweging te zien zijn dankzij de lenticulaire technologie. Twee Mobistar-visuals, "Ik blijf" en "Maar ik vertrek als ik wil" zullen elkaar op het affichagepaneel afwisselen afhankelijk van de kijkrichting van de autobestuurders en voetgangers. Het bewegende beeld ondersteunt het creatieve concept van de campagne.

Wat is lenticulaire druk? Druk met een illusie van beweging

Iedereen kent ze wel: postkaarten, latten, flipo's die een illusie van beweging of een derde dimensie tonen als je ze voor je ogen kantelt. Het effect wordt bereikt door verschillende beelden te drukken, die je bekijkt doorheen een geribbelde plastificatie. Deze plasticlaag werkt als een lens waardoor je afhankelijk van de kijkrichting dan weer het ene, dan weer het andere beeld ziet.

De lenticulaircampagne van Mobistar is een wereldprimeur binnen het 38m²-formaat en een Belgische primeur binnen het 2m²-formaat. Deze maakt deel uit van een globale affichagecampagne voor de herlancering van 'BestDeal', het flexibele tariefplan dat de vrijheid van een prepaidkaart combineert met het comfort en de prijs van een abonnement.

Mobistar zet met deze campagne een nieuwe trend binnen de outdoorcommunicatie. Het hologrameffect geeft een meerwaarde aan de klassieke affichage. Enerzijds omdat de visuele boodschap de aandacht van de consument trekt en hierdoor stopping power creëert. Anderzijds past het mediatiseren van campagnes binnen de mediastratgische aanpak van Mobistar, dat meer wil inspelen op de ervaringswereld van de consumenten.

De lenticulaire affichagecampagne op 38m² loopt in Brussel en Antwerpen van 20 t.e.m. 31 maart. (In Brussel, Place Dailly -In Antwerpen, Antwerpsesteenweg 85, Mortsel.) De affichagecampagne wordt aangevuld met een abribuscampagne van JCDecaux, waar tevens de lenticulairtechnologie wordt toegepast op 2m². Een Belgische primeur! De abribuscampagne loopt van 1 april t.e.m. 7 april!