30/10/06 10:52

Corporate nieuws

Verplichtingen telecomwet worden bij Mobistar goed nageleefd.

Terug naar nieuws index

Brussel, 27 oktober 2006 - Mobistar voelt zich helemaal niet aangesproken in de aanklacht van Testaankoop die beweert dat de telecomwet door operatoren massaal met de voeten wordt getreden. Mobistar biedt de kosteloze opzegging van een contract bij wijziging van de voorwaarden aan, vraagt voorafgaandelijk de toestemming aan haar klanten voor het gebruik van zijn gegevens voor marketingdoeleinden, en stelt sociale tarieven ter beschikking van de minderbegoeden. Voor de 'Tariff Check' en een telefonische helpdesk gaat Mobistar zelfs verder dan wat de wet voorschrijft.

Mobistar informeert proactief minstens één keer per jaar haar bestaande klanten over de gekozen tariefformule. De factuur vermeldt dat Mobistar een tariefsimulatie heeft uitgevoerd en de klant wordt uitgenodigd om er kennis van te nemen door te bellen naar een gratis nummer 5700. De klant beslist zelf of hij hier al dan niet op wil ingaan. Voor nieuwe klanten gaat Mobistar verder. Ze worden binnen de eerste 6 maanden persoonlijk gecontacteerd om samen een 'Tariff Check' te doen.

Mobistar luistert naar haar klanten. Daarom is de telefonische helpdesk via het nummer 5000 voor alle Mobistar-klanten gratis bereikbaar. Voor de niet-Mobistar-klanten stelt de operator een nummer ter beschikking waarvan de kost per minuut niet hoger is dan een gewoon vast nummer.

Voor de andere verplichtingen voldoet Mobistar aan de wet.

- een Mobistar-klant kan zijn contract kosteloos opzeggen indien de operator de voorwaarden van het contract wijzigt;

- de klantengegevens worden voor marketingdoeleinden gebruikt als de klant hiermee akkoord gaat. Hij doet dit door de algemene voorwaarden te aanvaarden. Hij kan zich op elk ogenblik 'uitschrijven';

- een sociaal tarief wordt door Mobistar aangeboden sinds januari 2006.

De klant kan zich voor nadere informatie beroepen op de algemene en specifieke Mobistar voorwaarden.