Brussel, 14 april 2006. Mobiele telefonie aan de kost van vaste: het kan dankzij Mobistar Wirefree Office. Steeds meer bedrijven vervangen hun vaste toestellen door de gsm. Een trend die zich vooral manifesteert bij ondernemingen die hun telefooncentrale willen vervangen of updaten.
Bedrijven schroeven hun kosten terug met minstens 20% wanneer ze hun vaste toestellen door mobiele vervangen. Dat blijkt uit studies van The Financial Times en Nokia. Datanews bevestigt dan weer dat bijna 40% van de bedrijven in 2006 hun telecominfrastructuur wijzigen of updaten. Kortom: het ideale moment om over te schakelen van vast op mobiel.
Wirefree Office is een nieuwe dienst die zich richt op bedrijven met minstens 50 personeelsleden waarvan de medewerkers zich regelmatig verplaatsen. En die hun telefooncentrale moeten vernieuwen of updaten. Wirefree Office neemt de plaats van de telefooncentrale niet volledig in. Ze vervangt het overgrote deel van vaste toestellen door gsm's.
Het spreekt voor zich dat niet alle personeelsleden zonder vast toestel kunnen. Denk maar aan receptionisten, callcentermedewerkers of bedienden die altijd op kantoor zijn. De dienst richt zich vooral op medewerkers die een vast toetsel én een gsm hebben, alleen een vast toestel of een semafoon. Voor hen volstaat nu een gsm om altijd bereikbaar te zijn.
De voordelen van Wirefree Office zijn legio. Voor de gebruiker, de ICT-manager én de onderneming.
Ook de medewerkers en de bedrijven kunnen hiervan profiteren. Wirefree Office garandeert:
Wirefree Office biedt de onderneming dus veel voordelen. Ze krijgt mobiele telefonie voor de kost van vaste, de onderhoudskosten dalen en de vrijheid, flexibiliteit en efficiëntie van de medewerkers stijgen.
De Sheraton Hotels groep (Starwood Hotels & Resorts) heeft een partnerschap gesloten met Mobistar. De ICT-manager legt uit waarom: "Het Mobistar Wirefree Office netwerk is een radiozone die in onze hotels geïnstalleerd wordt. Binnen de zone bellen we gratis, erbuiten telefoneren we aan gsm-tarief. Wij hebben onze telefooncentrale opnieuw geprogrammeerd. De oproepen worden nu automatisch naar de gsm-nummers van onze medewerkers doorgeschakeld. Zij zijn bereikbaar op een extensie van 4 cijfers. Wat het kostenplaatje betreft: wij verminderen onze abonnementskosten en genieten van de allerbeste tarieven."