26/10/10 00:00

Corporate nieuws

Cristina Zanchi wordt eerste Chief Customer Loyalty Officer bij Mobistar

Terug naar nieuws index
De raad van bestuur van Mobistar heeft beslist om een nieuwe managementfunctie in het leven te roepen. Cristina Zanchi maakt voortaan deel uit van het executive committee van Mobistar in de hoedanigheid van Chief Customer Loyalty Officer. Haar taak zal erin bestaan om de band tussen Mobistar en zijn ruim 4 miljoen klanten te versterken.

Het gaat Mobistar duidelijk voor de wind. Niet alleen heeft het bedrijf zonet de symbolische kaap van 4 miljoen klanten voor mobiele telefonie overschreden, ook werd het bedrijf door de lancering van Mobistar Digital TV op 8 oktober 2010 de eerste operator in België die “sextuple play" aanbiedt: mobiele en vaste telefonie, mobiel en vast internet, en mobiele en vaste televisie.

Maar Mobistar wil niet alleen op technologisch gebied de meest innovatieve speler op de Belgische markt zijn. Op het vlak van customer experience wil het bedrijf zich eveneens van de concurrentie onderscheiden door "best in class"-diensten te leveren. In die context heeft Mobistar beslist om de nieuwe functie van Chief Customer Loyalty Officer in het leven te roepen met de bedoeling nog meer naar zijn klanten te luisteren en nog beter aan hun behoeften te voldoen.

De Italiaanse Cristina Zanchi heeft uitgebreide ervaring op het vlak van "customer loyalty" en "customer relationship management" twee domeinen waarvoor ze zowel bij Air France-KLM als bij Shell al verantwoordelijk was. Ze studeerde af aan de universiteit van Milaan, waar ze een master in economie behaalde en een master in Europees recht. Voorts volgde ze een managementopleiding aan de London Business School. Haar loopbaan bij KLM begon ze in 1989. Nadat ze in Italië, Israël, Turkije, Griekenland en Nederland gewerkt had, werd ze in 2002 Director Loyalty & CRM van de groep Air France-KLM. In 2006 trok ze naar Shell, waar ze tot haar vertrek naar Mobistar de functie van Director Marketing & Strategy – Payment & Loyalty vervulde.

Cristina Zanchi woont al jarenlang in Amsterdam, waardoor ze zich goed in het Nederlands kan uitdrukken. Als dynamische manager met een uitgesproken internationaal profiel spreekt ze ook Engels, Italiaans en Frans. "Doordat Cristina uit een andere sector dan die van de telecom komt, zal ze vast en zeker frisse ideeën meebrengen", vertelt een opgetogen Benoît Scheen, CEO van Mobistar. "Dankzij haar inbreng zal de klant een steeds centralere plaats innemen in alle departementen van het bedrijf Mobistar. Cristina’s aanwerving past perfect in onze lange termijnstrategie, die erin bestaat om een kwalitatieve vertrouwensrelatie met al onze klanten te ontwikkelen."

Foto beschikbaar op:
http://corporate.mobistar.be/go/nl/media_center/media_gallery.cfm