Barcelona, 14 februari 2006 - Mobistar presenteerde de inhoud van zijn nieuwe tariefplannen. Na een grondig onderzoek van de verwachtingen van de klanten heeft de operator zijn aanbod volledig vernieuwd. Voortaan stelt Mobistar zeven vereenvoudigde tarieven voor die voldoen aan de hoogste eisen qua concurrentiekracht, eenvoud en transparantie die de gsm-gebruikers naar voren schoven.
Mobistar heeft heel nauwkeurig de noden van zijn klanten en de markt geanalyseerd. Uit deze studie blijkt dat de mobiele telefonie klanten in de eerste plaats een eenvoudig aanbod wensen, dat beantwoordt aan hun noden.
Hierop gebaseerd, heeft Mobistar een beperkt aantal profielen gedefinieerd van mobiele bellers waarvan de noden, de verwachtingen en de gewoontes vergelijkbaar zijn. De eigenschappen van deze zeven nieuwe tariefplannen, zijn bepaald om het best te beantwoorden aan al deze criteria.
Naast Basic By Mobistar (een prepaid kaart die je kunt aankopen via het Internet) en Tempo Essential (een herlaadkaart met een degressieve prijs), gelanceerd eind 2005, introduceert Mobistar nu Tempo Music, Mobistar BestDeal, Mobistar Free, Mobistar Max en Mobistar Family.
Tempo Music: sms'jes en muziek à volonté!
Op 1 februari werd Tempo Music, een partnership tussen Mobistar en Universal Music Mobile aangekondigd. Tempo Music is bestemd voor alle muziekfanaten en fervente gebruikers van mobiele telefonie en sms'jes. Dit gloednieuwe concept bestaat uit een voorafbetaalde herlaadkaart, een web- en wapmuziekportaal, een radiostation (podcasts) gratis beschikbaar via het Internet of de gsm en een hele reeks nieuwigheden in muziek en entertainment.
'Tempo Music' biedt een heel voordelig degressief tarief (van 0,30 euro tot 0,20 euro per minuut, op elk moment, naar elk netwerk, afhankelijk van het herlaadbedrag) en een pakketje van 300 sms'jes gratis aangeboden bij elke herlading binnen de maand die volgt op de vorige herlading.
Mobistar BestDeal: een abonnement gebaseerd op een verbintenis in zijn meest eenvoudige vorm
Het goedkoopste abonnement op de markt (5 euro per maand) is meteen ook het meest flexibele: de abonnee kan op elk moment opzeggen, zonder bijkomende kosten.
Gebaseerd op een sterk degressief tarief (van 0,29 euro tot 0,15 euro per minuut, op elk moment, naar alle netwerken) combineert dit aanbod de vrijheid en de flexibiliteit van een voorafbetaalde kaart met het comfort en de prijs van een abonnement. Sms'en kost 0,15 euro per berichtje (activeringskost 15 euro vanaf 1 april).
Mobistar Free: bellen met meer dan 3 miljoen Mobistar-klanten"¦ zonder tellen
Wie vaak belt, kan voor 25 euro per maand bellen en sms'en (1 berichtje = 1 minuut) zonder tellen (maximaal 40 uur per maand) naar alle Mobistar-klanten.
Oproepen en sms'jes naar andere netwerken in België worden gefactureerd tegen de voordelige prijs van 0,20 euro per minuut of 0,15 euro per sms, op welk tijdstip dan ook.
Om een optimale netwerkkwaliteit voor iedereen te garanderen, worden de verbindingen verbroken na 60 minuten. Uiteraard heeft de Mobistar-klant wel de mogelijkheid om zijn correspondent terug te bellen.
Mobistar Max: wie veel belt, betaalt weinig
Intensieve gsm-gebruikers kunnen voortaan tot 275 minuten per maand bellen - naar alle netwerken, op elk moment - voor de forfaitaire prijs van 55 euro per maand. De niet-opgebruikte belminuten worden naar de volgende maand overgedragen.
Mobistar Family Talk: klein budget voor grote families
Families die graag met elkaar in contact blijven, kiezen voor deze abonnementsformule met twee kaarten die 50 euro per maand kost. Klanten kunnen tot 80 uur per maand (totaal voor beide kaarten) bellen en sms'en (1 sms = 1 minuut) met alle familieleden en alle Mobistar-klanten! Net zoals voor 'Mobistar Free' is de duur van de oproep beperkt tot 60 minuten.
En met 'Mobistar Family Talk' kunnen gebruikers die 1 tot 4 automatisch herlaadbare Tempo-kaarten van minstens 10 euro per maand activeren, profiteren van een uur gratis belwaarde per maand naar Mobistar-nummers of van 300 gratis sms'jes naar alle netwerken per kaart!
Aangezien men ook raad en advies verwacht van zijn operator, verbindt Mobistar zich ertoe om het gebruikersprofiel van zijn klanten te controleren binnen 6 maanden na de ondertekening van het abonnement. Vervolgens gaat Mobistar elk jaar na of het voor de klant eventueel voordeliger uitkomt om naar een ander tariefplan over te stappen.
Deze vernieuwing en vereenvoudiging geven blijk van het dynamisme en de ambitie van de operator. Niet alleen zijn de voorgestelde tariefplannen elk in hun categorie de goedkoopste op de markt, maar zijn ze ook buitengewoon innoverend door hun eenvoud, transaparantie en concurrentiekracht.
Bernard Moschéni, CEO van Mobistar, legt uit waarom de operator zijn formules zo spectaculair aanpast: "We hebben naar onze klanten geluisterd. Met zijn nieuwe aanbod voldoet Mobistar nu net aan de verwachtingen van de diverse segmenten van de Belgische markt, tegen de meest voordelige voorwaarden. We willen de meest competitieve, eenvoudige en transparante operator op de markt zijn en op de eerste plaats qua klantenwerving in België staan."