Brussel, 25 januari 2006 - Mobistar en Universal Music Mobile Belgium creëren een nieuw concept dat mobiele telefonie, muziek en multimedia integreert. Tempo Music zal vanaf 1 februari operationeel zijn. Het bestaat uit een voorafbetaalde herlaadkaart voor mobiele telefonie, een web/wap-muziekportaal, een radiostation en een hele reeks innovaties in de sfeer van muziek en entertainment.
Dit partnership tussen twee uitgesproken hoofdrolspelers op hun respectieve domeinen is een schoolvoorbeeld van het convergentiefenomeen dat de telefonie- en multimediasector alsmaar nadrukkelijker beheerst. Tempo Music werd ontworpen om via één gebruiksvriendelijk platform antwoorden aan te reiken voor de behoeften van een jong publiek dat geboeid wordt door muziek en dat fervent gebruiker is van mobiele telefonie en sms.
Een tariefformule met voorafbetaling die maandelijks 300 gratis sms'jes weggeeft.
Met de prepaid Tempo Music-kaart kunt u tegen een voordelige forfaitaire prijs op elk moment naar elk netwerk bellen: € 0,30/min (herladen met € 10 tot € 25), € 0,25/min (herladen met € 25 tot € 50) of € 0,20/min (herladen met € 50 of meer). Bij elke herlading in de maand die volgt op de vorige herlading, krijgt de gebruiker een forfaitair pakket van 300 sms'jes naar alle netwerken gecrediteerd! Alle volgende sms'jes worden gefactureerd tegen € 0,12/sms, ongeacht het netwerk waarnaar u sms't.
De muziekwereld staat niet stil!
Tempo Music is ook een web/wap-site ( www.tempomusic.be) die volledig gewijd is aan entertainment en mobiele communicatie. De site drijft op de unieke knowhow van Universal Music Mobile, dochter van de beroemde wereldgroep en onbetwiste leider in de sector van de nieuwe muziekmedia. De site biedt exclusieve content, nieuws en wedstrijden in de muzieksfeer, films en gaming, al dan niet verbonden met Universal Music. Deze absoluut kosteloze informatiediensten zijn exclusief voorbehouden voor de gebruikers van Tempo Music. De site biedt ook hosting van "TempoBlogs" die de gebruikers kunnen personaliseren en verfraaien met exclusieve content (video, onuitgegeven beeldmateriaal, onuitgegeven muziekfragmenten enz.)! Verder kunnen ze via verschillende modules hun mobiele telefoon personaliseren door ringtones, logo's, greetings en voicecards van hun favoriete films of artiesten te downloaden. Met de games en wedstrijden die voortdurend worden georganiseerd, kunnen ze tal van geschenken, cd's, concerttickets enz. winnen.
Tempo Music Station: een nieuwe radio is geboren"¦
Tempo Music Station is een nieuw en kosteloos radiostation, opgebouwd rond 4 podcasts van verschillende genres die onder andere toegankelijk zijn via iTunes (© Apple Computer Inc). Tempo Music Station is ook de klok rond bereikbaar via het internet ( www.tempomusic.be) of via mobiele telefoon door het eveneens kosteloze nummer 5353 te bellen!
Mobistar beschouwt Tempo Music als een strategisch project om zich te profileren op het jongerensegment van 16 tot 35 jaar dat de operator een sterk groeipotentieel biedt. Erick Cuvelier, Head of Marketing bij Mobistar, verduidelijkt: "De samenwerking met Universal Music is een
sleutelfactor voor het succes van Tempo Music. Tempo Music is een uniek product dankzij de kwaliteit, de kwantiteit en het belang van de content die Universal Music levert. De expertise van Universal Music in animatie van de segmenten 'jongeren' en 'music fans' is een enorme troef om deze jonge en bijzonder veeleisende cliënteel te binden."
Voor Universal Music Mobile Belgium is dit soort partnership een opportuniteit om zijn eigen lokale activiteiten en die van Universal Music Group te diversifiëren. Het Belgische filiaal behoort daarmee tot de meest baanbrekende in dit genre. Jean-Pol Boone, Country Manager BeLux bij Universal Music Mobile, beaamt: "Mobistar opent reële perspectieven. Wij bieden elkaar duidelijk complementariteit. Wij krijgen de kans innoverende diensten te ontwikkelen dankzij de ondernemingszin die leeft in onze groep, onbetwistbaar de 'major player' die het verst gevorderd is op dit domein. De ontplooiing van de EDGE-technologie op het Mobistar-netwerk vormt bovendien een niet te versmaden technologische troef." Dirk De Clippeleir, Managing Director van Universal Music Belgium, voegt eraan toe: "De verruiming van onze activiteiten naar de sector van de mobiele telefonie is een logische stap en beantwoordt aan de verwachtingen van een cliënteel die ons vraagt te evolueren binnen een sector die, gezien het succes van de ringtones, zeer veelbelovend is."