Brussel, 23 oktober 2012 – Mobistar (Euronext Brussel: MOBB) maakt vandaag zijn resultaten voor de eerste 9 maanden van 2012 bekend. Deze resultaten zijn in lijn met de vooropgestelde verwachtingen, niettegenstaande de impact van de regelgeving op de omzet en de EBITDA van de Mobistar-groep. De nieuwe gsm-abonnementen, gelanceerd in april, hebben eind september 2012 al 335.000 klanten overtuigd. Mobistar lanceerde ook in het derde kwartaal van 2012 initiatieven om de klant een betere dienstverlening te bieden en dankzij de verbetering van het activeringsproces voor vastelijndiensten is Mobistar in staat zijn commerciële inspanningen voor dit segment in het vierde kwartaal van 2012 een nieuw elan te geven. Deze initiatieven lieten Mobistar toe een deel van de impact van de daling van de roaming en mtr-tarieven voor de eerste 9 maanden van 2012, die voor 41,6 miljoen euro op de geconsolideerde omzet en 21,5 miljoen euro op de EBITDA van de groep woog, te compenseren. Tijdens de vergadering van 19 oktober heeft de raad van Bestuur beslist om het it-vernieuwingsprogramma te heroriënteren om het beter te kunnen aanpassen aan de marktevoluties. Deze reoriëntatie zal aanleiding geven tot versnelde afschrijvingen van de desbetreffende it-infrastructuur voor een brutobedrag van maximum 20 miljoen euro in het vierde kwartaal van 2012. De Mobistar-groep behoudt zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2012, met uitzondering van de boekhoudkundige impact van de versnelde afschrijvingen, enkel op het nettoresultaat en niet op de kasstroom.
Markante feiten:
De Mobistar-groep boekte in het derde kwartaal opnieuw resultaten in zijn vier strategische prioriteiten: versterken van zijn leiderschap in de mobiele markt, ontwikkelen van convergente diensten die altijd en overal beschikbaar zijn, de beste klantenervaring op de markt aanbieden en de kosten van het bedrijf op de meest efficiënte manier beheren.